beko


In anii 1950 cand Turcia abia incepuse sa se industrializeze, Vehbi Koç, fondatorul companiei Koç Holding, se afla in cautarea unei idei de produs pentru a ajuta Turcia in cresterea valorii monedei locale. Apoi a facut o investitie intr-o fabrica de conserve si pasta de tomate, stabilind in felul acesta un parteneriat cu Bejerano care era foarte experimentat in acest domeniu. Numele companiei fondate in 1954 a fost inregistrat ca Beko, nume ce reprezinta combinatia primelor doua grupuri de litere ale fondatorilor si anume Koç si Bejerano. Din pacate, situatia din Turcia de la acea vreme, nu le-a permis sa inceapa operatiunile de productie.

            Apoi a aparut o oportunitate in acei ani, de a stabili un contract pentru vanzarile de becuri General Electric, si astfel numele companiei de conserve s-a schimbat in Beko Ticaret A.S. Vehbi Koç, devenind astfel prima companie care a reusit sa stabileasca un sistem de afaceri fiabil in Anatolia, reusind de asemenea sa puna la punct un sistem de livrare a produselor Arçelik pana la usa consumatorilor.

            Dupa ce compania Arçelik si-a transferat drepturile contractuale catre compania Atilim in anul 1977, Beko Ticaret a inceput inca din anul 1983, sa opereze in domeniul industriei de bunuri pentru consum sub numele de Beko, beneficiind de o vasta experienta castigata in timp.

            In anii 1990, Koç Holding Durable Consumer Goods Group a optat pentru extinderea afacerilor inafara tarii, Beko devenind astfel o marca internationala.

          In anul 2000, Beko a fost exclus din compania Beko Ticaret A.S., fiind anexata brandului Arçelik ce facea parte din compania Arçelik A.S., ca urmare a restructurarii Koç Holding Durable Consumer Goods Group.

        Beko, primul brand de bunuri de consum din Turcia care a inceput sa se extinda pe pietele internationale, si-a inceput calatoria avand ca obiectiv devenirea de "World Brand".  Brandul Beko a reusit sa intre intai pe piata de bunuri casnice, devenind pana in prezent parte integrala din viata a 280 de milioane de consumatori din mai mult de 100 de tari.

            Astazi, la fiecare 2 secunde, in lume este vandut un produs al brandului Beko.

Service de calitate la cel mai bun pret pentru masini de spalat: